26-04-2010

Grasrock

Het woord groes of zijn allomorf groez is blijkbaar Meerhouts dialect voor gras. Dat heb ik dit jaar geleerd.
Groezrock trapte alweer de festivalzomer af, en blijft toch het beste festival van heel dieje zomer.

VRIJDAG:
Treinreis en busreis ging vlot. Aanschuiven aan de camping heeft wel een uur of zo geduurd. Eerst aanschuiven om binnen te geraken, dan merken dat ge uw ticket elders moet omwisselen, dan daar aanschuiven en dan terug gaan aanschuiven voor de bagage-check. Afin, een goei plekske gevonden voor mijn tent, vlak bij de wc's en niet ver van den ingang, supercool dus. Tent was rap opgezet, de wei was snel betreden en alles was snel bekeken. Wat merch gaan checken want voor kwart voor 9 speelde er niks dat me interesseerde. Maar dan…
Millencolin: Dat was eerder een teleurstelling. Redelijk plattekes. Goeie muziek, een goed pakket hitjes, maar niet zo overtuigend. Lag ook wel wat aan het geluid, me dunkt. Ik verwijs alvast vooruit naar later: Millencolin stond verre van de strakheid die Face To Face had.
Tussendoor even naar de camping met den Bart en ene Poelie. Tent opgesteld en terug naar de wei gegaan.
Banner Pilot: Fuck, dat was kei goed. Allemaal goeie nummers, hoogtepunten Northern Skyline, Central Standard en Milemarking. Volgens mij trouwens den eerste keer dat ik ooit gestagedived heb. Een stuk of 3 keer. En dat was trouwens keihard mislukt nog ook. Maar ne megavette show, goed gedanst en meegezongen. Gevraagd voor Ramones of Rivethead covers maar ze hebben enkel eigen nummers gespeeld. Good enough!
Dan de Lieven getroffen en een of andere Slovaak genaamd Martin die een slaapplaats zocht en die bij mij had gevonden. Coole gast, we zijn direct Face To Face gaan zien.
Face To Face: Dat was er recht op. Kei strakke show, goei muziek en heel overtuigend. Aan x-factor ontbreekt het deze mannen niet. Enkel Disconnected gemist door wat te laat aan te komen, wat ik wel wou horen. Maar hits als You've Done Nothing, Ordinary en al de rest waren kei goed.

's Nachts pintjes gedronken, chocomelk gedronken, heel koud gehad. Pintjes gaan drinken in de campingbar (wat een kei goed concept was!). Geen groezrockforumcampinghangout want niemand is komen opdagen maar nen toffe avond wel. Met nen drugged-up Belg gepraat met handschoenen, nen Hollander en met nen Duitser die tamelijk cool was. Nen Duitser. De Martin nog gezien en tegen half 4 gaan slapen.

ZATERDAG
Rond half 10 wakker geworden, opgestaan, mezelf wat gaan verfrissen. Naar het terrein.
Mute: Cool. Veel goeie dingen van gehoord, was heel strak maar kon me niet echt blijven boeien. dan maar een pintje gaan drinken.
Eens terug op de camping, gemerkt dat den Elias en Sam (van de Limburg) hun tent 4 meter van de mijn stond. Die mannen dan maar gestalkt voor de rest van den dag. De Martin voor de rest van den dag niet gezien. Nuja.
Pour Habit: Heel cool. Aangekomen met Zion, een van hun coolere nummers toch wel. Keirap en keistrak. Kei coole en -goeie zanger. Ne zwarte medemens. Kan goed zingen en dansen. De kopstand-zang-combo was ook tamelijk indrukwekkend.
MC Lars: Keihard staan dansen. Alle moves die ik heb wel bovengehaald. Jammer dat ze gene Guitar Hero Hero, True Player For Real hebben gespeeld en dat Parry Gripp er niet bij was. Wel ne heel coole show met o.a. iGeneration en Hot Topic Is Not Punk Rock. Den bassist van Slipknot in een hiphop/'laptoppunk'-bandje, dat was ook graaf. Heel coole show, en het was ook helemaal niet misplaatst in feite. Zoals hij zelf zei: eigenlijk zijn rap en punk hetzelfde. Of zoiets. Al vonden de meeste van niet, aan het weinige aanwezige volk te zien.
Defeater: Sterke band, vooral muzikaal. Dat helpt natuurlijk wel als de microfoon constant in het publiek zit. Coole sfeerke, veel emoties en gewoon heel ferm.
Strike Anywhere: De nieuwe liekes ken ik niet, maar de stuff van Change Is A Sound en Exit English heb ik gretig meegezongen. Goei groepke, goed bezig.
88 Fingers Louie: Daar ken ik amper iets van maar 't was catchy, goed gespeeld en ne goeie show overall. Plezant. Ik ben siked voor den 2de augustus.
Bouncing Souls: Geniaal. Geniale setlist. Om te beginnen, inzetten met True Believers, dat had ik niet verwacht. Alle hits gespeeld. Retecoole sfeer. Gone is kei goed. Al die mensen die op die moment meezingen, da's megacool. Punk rock is het beste ooit. Misfits cover van Hybrid Moments was ook cool.
Lit: Dat ken ik in feite niet. Tamelijk cool, paar hitjes precies.
Sum 41: Wát een teleurstelling. Het begon heel goed met The Hell Song, maar ze hebben het verpest. Tijdens de liekes heb ik meneigen goed geamuseerd, alleen jammer dat er amper liekes gespeeld werden. Fucking hell, ik heb mij daar zitten ergeren. Muzikale intermezzo met bas en drum van 5 minuten. De rockster uithangen. Het publiek dingen doen roepen. Precies een samenraapsel van Blink 182, NOFX en Iron Maiden, wat de show op zich betreft. Toen iedereen "Fuck you Derek" moest roepen waren er veel bij die deze frase echt meenden, me dunkt. Toeme zeg. En Paint It Black coveren, maar dan enkel het laatste refrein in punkrockversie. Nieje, dat hoefde niet.
The Bronx: Wat nen band! Zeker een opluchting na me verveeld te hebben bij Sum 41. Heel sterke set. Hard, rap en cool.
Dan sinds Pour Habit voor het eerst terug naar de camping denk ik. Dat wilt wel wat zeggen over de goedheid van de affiche. Een blik ananas gegeten. Nom nom.
Pennywise: Strakke show! Veel hitjes, Zoli is ne goeie zanger en past er in feite goed bij. heeft ook keigrote armspieren. Every Single Day als opener, safe. Bro Hymn is verre van hun beste nummer maar de sfeer daarrond is megacool. Punk rock en zo.
Story Of The Year: Goei bandje, veel energie, maar ik heb ze 2 jaar terug ook geskipt voor Bad Religion en dat heb ik nu -terecht, mijns inziens- gewoon herhaald.
Bad Religion: 100 liekes gespeeld, allemaal geniaal. Fucking hell. Al 30 jaren consistent goed zijn, da moete kunnen zenne. Respect! Beginnen met Do What You Want, verdergaan met ne coole mix van oude, nieuwe en tussentijdse nummers. Ze vatten het festival trouwens mooi samen met hun voorlaatste lied. "This is just a punk rock song". Hoe goed is punk rock just? Punk rock is het beste ooit!

Dan pinten gedronken met de Noord-Limburg Punk Rock Crew, Monopoly Express verloren. Wat een stoem spel ook. Pop punk geluisterd, pinten gedronken, in bed geraakt en tamelijk goed geslapen. Mottig 's morgens, nen halve liter Kaiser krijgen van de Martin en kei moe zijn. Tent afbreken en naar Antwerpen met de Martin. Heel vriendelijke gast.
Ik was kapot en zo maar na een megacool weekend maakt dat niet uit.


Jammer:
- overlappingen (Mariachi El Bronx, A Wilhelm Scream, Rise And Fall, H20 niet kunnen zien)
- aanschuiven bij de camping
- de afstand camping-terrein was niet iets te kort voor een pintje
- kou 's nachts

Cool:
- het weer overdag. fuck yeah zenne.
- muziek - punk rock
- knappe grieten
- Cara gekregen van Elias en Sam
- hamburgers, hoewel ze wel reteduur waren.
- niks gepikt geweest, naar 't schijnt veel last geweest door pickpockets. ook weinig last gehad van stoemeriken op de camping of zo. ik denk dat het daar wat te koud voor was.
- Modern Life Is War cd's gekocht (voor 5 euro), eindelijk! Ook Banner Pilot platen en shirt. En Screeching Weasel - Television City Dream gevonden, ook megacool.
- hangen met de Noord-Limburg guyz.

Punk rock is het beste ooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten