05-10-2010

Late-night shows with Mid-night souls.

Vrijdag 01/10/2010. Naar Herenthout. Met de trein. Met de bus. Te voet. Siked. Als ne gieter.

Opener van dienst was de West-Vlaamse band Fundamental. Harde sound, goeie energie, coole show. Achteraf bleek dat de tweelingbroer van de gewoonlijke zanger de zang heeft verzorgd. Lachen. Coole band, ik verwacht daar nog wel 't een en 't ander van.

2de band: Accept The Change. Coole band, maar het deed me muzikaal niet zoveel. Iets slecht kan ik er zeker niet over zeggen. Dudes die met overtuiging hun ding doen, niks dan respect daarvoor!

Volgende band die avond was Together. Motherfucking Together. Hun nieuwe plaat is bijna uit dus ik was siked om de nieuwe nummers te horen. Zotte nummers, zotte band. Deze kerels doen iets redelijk uniek. Niet echt 'uniek', maar ze klinken niet zoals een standaard hardcoreband. Er zit een 'scherp' kantje aan hun nummers. Nijdig. Overwelmend. Aanstekelijk tegelijk. Coole teksten.
Coolere show dan de vorige keer. Strakker en ze spelen veel 'gewenniger'. De zanger heeft ook zijn eigen stijl en houding, en ik vind dat allemaal wel cool. Emoties. Modern Life Is War cover (deze keer ben ik wel zeker) was weer heel cool, kids going wild. En de nieuwe nummers kwamen ook goed over. Deze band verdient gerust wat meer expositie. No lights, no past, no love, no you.

Dan kwam de band waar het zowat om ging. Midnight Souls. Die slapen nooit.
Na een of andere professionele intro kwamen zij het podium op en begonnen hun set. Intro, en zonder het te merken spelen ze Black Days. Zeker 15 man dat zot kwam, terwijl dat op vorige shows die ik gezien heb meestal 3 of 4 man was. Niet dat ik al zoveel shows van die mannen gezien heb, maar allez. Punt is: de Midnight Souls zijn ergens geraakt. Na veel moeite en werk hebben ze een 7" uit die dan nog eens kei goed is. En een tamelijk grote en toegewijde fanbase. Ook hun lokale fans (vrienden) waren aanwezig, in Midnight Souls pentagram t-shirts en zo, megacool. Om te dansen.
Ze hebben volgens alles gespeeld wat ze konden, behalve January 1st 1998, tenzij ge de soundcheck meetelt. Megacool om 1) die mannen te zien opgaan in hun muziek en 2) het publiek er in te zien opgaan. Emoties. Singalongs, mosh, pile-ons, high fives, megacool. Ze coverden AM/PM van American Nightmare, ook supercool.
Ik ben hard gegaan en ik was niet den enige. Foto's spreken boekdelen. Zo ne coolen band.
Black days have ruined me.

Laatste band: Ritual. Een van de 1ste hardcore bands die ik ooit gezien heb, een paar jaar geleden. Ik ben er gene zotte fan van, maar toeme, die hun live shows zijn strak. Hun nummers ook wel. Veel energie en veel laweit voor ene gitarist. Coole show, hard van genoten.

Hardcore leeft en is absoluut één van de coolste muziekgenres ter wereld.
Der zit gewoon heel veel gevoel in en ik dig dat wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten